"הבית בבלפור – הרוס": דיון סוער בנושא מעון רה"מ

    איתי גדסי No Comments on "הבית בבלפור – הרוס": דיון סוער בנושא מעון רה"מ

    ועדת הכספים דנה בבקשת ראש הממשלה להכיר בביתו הפרטי כמעון רשמי לעניין ההוצאות. אנשי משרד רה"מ הסבירו כי לא ניתן להשתמש בבית בבלפור

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון סוער התקיים הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת, בנושא הוצאות מעון ראש הממשלה נתניהו. נתניהו מבקש להכיר בשני הבתים של משפחתו כמעון רשמי לעניין ההוצאות.

    מנכ"ל משרד רה"מ, יוסי שלי אמר בדיון: "החלטת שכר שרים מזה שנים, קובעת שהמדינה תעמיד לרה"מ מעון רשמי, ושהוצאות המעון שמחוץ לירושלים ימומנו על ידי המדינה. שנכנסתי לתפקידי בינואר, מצאתי בית לשיפוץ אבל שהוא הרוס, זה לא שיפוץ קלאסי, אין כלום, רק מעטפת, בית לשימור. עברה שנה וחצי מאז שהשלטון התחלף, ראינו לפי עצת היועצים שנדרשות לפחות עוד שנתיים לשיפוץ. לרה"מ הוצעו מספר חלופות, והוא בחר להתגורר במעונו הפרטי כמעונו הרשמי. המודל הקודם היה המודל של בנט, הגענו למצב שיש חוק שמדבר על הבית בבלפור שמדבר על נהלים, ויש מצב של בן כלאיים. הגעתי למצב שנוצר אי בהירות מוחלטת, איך מטפלים בזה. אני מיוזמתי הבאתי את זה לכאן כדי ליישר את זה. אחרי שנאשר, אם נאשר, זה בכפוף לנהלים, מה שלא היה, אם רה"מ לא היה בוחר בחלופה הזו, הוא היה בוחר במעון אחר, זה לא היה עולה פחות. ביקשנו שמעונו הפרטי יהיה מעון רשמי כפי שאמרתי, ביקשנו תיקון עד 2026, כי הנחת העבודה שעד אז יהיה מעון חדש, ונחזור לנוהל הרגיל. זה נכס דו שימושי, לכן הגדרנו שנושאים שקשורים להשבחה לא יכללו בחשבון. זה יכול גם להסתיים תוך שנתיים. הדברים האלה קבועים כבר בחוק הקיים".

    דרורית שטיינמץ, משרד רה"מ: "בסעיף א1, ההצעה לאישור ועדת הכספים בעצם מדברת על כך שיאופשר לרה"מ להשתמש במעונו הפרטי כמוענו הרשמי. מכיוון שאי אפשר להשתמש בבלפור, ואין כולם בפנים, הליך השיפוץ ייקח תקופה די ארוכה, לערך שנתיים, עד שנמגן אותו ונתאים את כל הצרכים.

    עוד הוסיפה: "סעיף א1 מדבר על כך שאוצר המדינה יישא בהוצאות המעון הרשמי בירושלים ומחוצה לה, מחוצה לה קרי מעון נוסף. החלטת ועדת שרים מ-1982 כבר קובעת שאוצר המדינה יממן מעון בירושלים ומעון מחוצה לה, הבקשה שהמעון החלופי לבלפור יהיה מעונו הפרטי. אין הכוונה בשיפוצים מסיבים, אנחנו לא הולכים לעלות ולהשביח את הנכס, אין הכוונה לבניה מסיבית או הוספת קומות".

    צחי ברוורמן, ראש סגל רה"מ: "לפי ההחלטה המקורית מ-1982 רה"מ זכאי למעון רשמי בירושלים, ותחזוקה של מעון פרטי מחוץ לירושלים. בניגוד לנאמר, לא מדובר על שיפוץ הבתים, לא הולכים לשפץ לא במעון הפרטי בקיסריה ולא בעזה, כל ההחלטה מדברת על אחזקה שוטפת, המנכ"ל יחליט אם צריך לנקות פעם בשבוע שעתיים או 4 שעות".

    נציגי משרד רה"מ הסבירו כי ההחלטה קובעת כי מעונו הפרטי של רה"מ ישמש מעון חלופי לבלפור, וכי לפני כן, קביעת מעונו של רה"מ לשעבר בנט כמעון רשמי נעשתה ללא החלטה רשמית.

    לשאלת ח"כ ולדימיר בליאק לעניין עלות התחזוקה השיב מנכ"ל המשרד כי "כרגע אין מספר אצבע לעלות, אבל זה יהיה הרבה יותר נמוך מחלופות אחרות".

    עוד שאלו חברי האופוזיציה האם היה מצב בו שני מעונות השייכים לרה"מ מכהן היו בשיפוצים, ונענו שלא. חברי האופוזיציה קראו לאפשר דיון בו ישאלו כלל השאלות לגבי כלל הסעיפים, ומנגד חברי הקואליציה השיבו להם כי הם מבקשים למסמס את הדיון ולא לקיים דיון ענייני.

    במהלך הדיון הוצאו מהוועדה חברת הכנסת מיכל שיר, חבר הכנסת ולדימיר בליאק וחבר הכנסת רון כץ.



    0 תגובות